Csillagmorzsák

Csillagmorzsák

Mulatságos esetek 1.

2021. június 03. - Ladygaga

Mulatságos esetek

 

 Az Operaház új sorozatáról eszembe jutott, hogy nekem is vannak vicces színházi történeteim. És mivel én is szívesen összegyűjtöm ezeket, és egyre rosszabb a memóriám, szépen sorban megírogatom őket. (Az normális amúgy, hogy ez a "szépen sorban" Maros Gábor hangján szól a fejemben a Vuk részeg libájától köcsönözve?)

 

Ha jól emlékszem, 1986 telén kerültem be a statisztériába. Már elég régen ott lébecoltunk barátnőimmel, mint nagy Kelen-rajongók, többen már színpadra is léptek. Nekem nem igazán voltak ilyen ambícióim, a kényszer mégis a színpadra taszajtott, mikor egy Faust előadáson az egyik kisleány elfelejtette, hogy 6-os kezdésre kell jönni, és a 6 angyalból csak öt volt.

 

Na mindegy, ez érdekes, de annyira nem vicces, úgyhogy arra a részre ugrok, mikor - -beálltam a régi-régi Hunyadi rendezésbe. Nem is egyedül, egyik ifjú kolléganőmmel ketten voltunk debütánsok. Azt tudni kell, hogy a repertoár-előadásokba úgy pottyant bele az ember, hogy előtte elmesélték neki, mit kell csinálni, esetleg egy tapasztaltabb szereplő magával ráncigálta. Így hát lelkünkre kötötték, hogy a király esküjénél szépen beállunk az énekkar mögé és mindannyian a király felé fordulunk, aki egy szószék-szerű emelvényen esküdözött. A végén, mikor a pap a bibliát magasra emeli, letérdelünk és kész, függöny.

 

Mi ketten viszont a tumultusban valahogy elszakadtunk a társainktól és az énekkar közé keveredtünk. Minimális színházi tapasztalattal persze simán köztük maradunk, legfeljebb lesütjük a szemünket a szemrehányó pillantások elől. De mi úgy éreztük, az a feladat, hogy az énekkar mögé kell menni, hát mi mentünk. Keresztben, szemben mindenkivel, háttal a királynak. Ráadásul a ruhák nagyok voltak és hosszúak, uszályosak, így a hátul haladó kolléganő minden lépésnél ráhágott a sleppemre, én megtorpantam, a ruha kicsit lejjebb csúszott a vállamról. Kirántottam a lába alól a ruhát, felrántottam a vállamra, aztán léptem. Megint rálépett, rántottam, húztam... és ez így ment, függönyig, mert sokáig tartott átvergődni a színpadon...18.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagmorzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr1916581156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása